Μια ερευνητική μελέτη αποκαλύπτει ότι οι αλκοόλες από το υγρό πλύσης παρμπρίζ συμβάλλουν περισσότερο στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως. Αυτό ισχύει ακόμη και με την αυξημένη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, υποδηλώνοντας την ανάγκη για μελλοντικές ρυθμιστικές πολιτικές για την αντιμετώπιση τέτοιων ρύπων που δεν προέρχονται από καύσιμα.

Τα καυσαέρια πιθανότατα έρχονται στο μυαλό όταν εξετάζουμε τις εκπομπές των οχημάτων, αλλά δεν είναι η μόνη πηγή ρύπων που απελευθερώνονται από τις καθημερινές μετακινήσεις. Σε πρόσφατο ACS’ Περιβαλλοντική Επιστήμη & Τεχνολογία μελέτη, οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι αλκοόλες στο υγρό πλύσης παρμπρίζ ευθύνονται για μεγαλύτερο κλάσμα των εκπομπών των οχημάτων στον πραγματικό κόσμο από ό,τι είχαν υποδείξει προηγούμενες εκτιμήσεις. Σημειωτέον, τα επίπεδα αυτών των αερίων που δεν προέρχονται από καύσιμα πιθανότατα θα παραμείνουν αμετάβλητα, ακόμη και καθώς περισσότεροι οδηγοί μεταβαίνουν από τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο στα ηλεκτρικά οχήματα.

Χρήση υπεραγωγών για τη μετακίνηση ανθρώπων, φορτίου και ενέργειας μέσω ενός συνδυασμένου συστήματος(Ανοίγει σε νέα καρτέλα)

Οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί κατά 25% από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, αλλά αυτό το αέριο αντιπροσωπεύει μόνο μέρος του συνόλου. Ένα άλλο σημαντικό συστατικό των εκπομπών είναι οι πτητικές οργανικές ενώσεις (VOCs), μια ευρεία ταξινόμηση μορίων με βάση τον άνθρακα που εξατμίζονται εύκολα και μπορούν να συμβάλουν στο σχηματισμό όζοντος. Ενώ ορισμένες VOC απελευθερώνονται στα καυσαέρια, άλλες μπορεί να προκύψουν από μια απροσδόκητη πηγή – τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για τη «περιποίηση αυτοκινήτου», όπως το υγρό πλύσης παρμπρίζ. Εκτιμήσεις από μια εθνική απογραφή στατιστικών κατασκευαστών στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξαν ότι τα προϊόντα περιποίησης αυτοκινήτου θα μπορούσαν να είναι ακόμη μεγαλύτερη πηγή πτητικές οργανικές ενώσεις από τα καυσαέρια, αλλά αυτοί οι αριθμοί δεν είχαν επαληθευτεί ποτέ πειραματικά. Έτσι, ο Samuel Cliff και οι συνάδελφοί του αποφάσισαν να μετρήσουν τις ποσότητες ατμοποιημένων συστατικών υγρού πλύσης παρμπρίζ από αυτοκίνητα σε έναν πραγματικό δρόμο και να το συγκρίνουν με τις εκτιμήσεις του αποθέματος.

Το 35% της αμερικανικής παραγωγής θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί από ηλιακούς συλλέκτες στον τελευταίο όροφο(Ανοίγει σε νέα καρτέλα)

Για να μετρήσουν τις πτητικές οργανικές ενώσεις που εκπέμπονται πραγματικά από τα οχήματα, οι ερευνητές εξόπλισαν ένα φορτηγό με πολλά όργανα, συμπεριλαμβανομένου ενός φασματόμετρου μάζας, και το στάθμευσαν κοντά σε έναν πολυσύχναστο δρόμο. Συγκρίνοντας τις μετρήσεις του φορτηγού με εκείνες ενός πανεπιστημιακού χώρου με ελάχιστη επιρροή στην κυκλοφορία, υπολόγισαν τη μέση ποσότητα ατμού που εκπέμπεται ανά αυτοκίνητο για κάθε χιλιόμετρο που διανύθηκε για πολλά βασικά VOC.

Οι μετρούμενες τιμές ταιριάζουν με τις εκτιμήσεις αποθέματος για αρωματικές ενώσεις που παρακολουθούνται και ρυθμίζονται συνήθως, αλλά αυτές για τις αλκοόλες –βασικά συστατικά του υγρού πλύσης παρμπρίζ– υπερέβαιναν κατά πολύ τους αριθμούς αποθέματος. Στην πραγματικότητα, η απελευθέρωση δύο αλκοολών, της αιθανόλης και της μεθανόλης, ήταν σχεδόν διπλάσια από την ποσότητα όλων των πτητικών οργανικών ενώσεων που απελευθερώθηκαν στα καυσαέρια. Η απόκλιση στις εκπομπές αλκοόλης θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη με τη συμπερίληψη διαλυτών από προϊόντα περιποίησης αυτοκινήτου στις εκτιμήσεις απογραφής, υποδηλώνοντας ότι αυτά τα προϊόντα αποτελούν σημαντική, αν και μη αναμενόμενη, πηγή ρύπων που προέρχονται από τα οχήματα. Οι ερευνητές λένε ότι αυτό το εύρημα έχει επιπτώσεις στη μελλοντική ρυθμιστική πολιτική, ειδικά καθώς οι οδηγοί μεταβαίνουν στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία μπορεί να έχουν λιγότερες εκπομπές από τα καύσιμα, αλλά θα χρειάζονται ακόμα καθαρά παρμπρίζ.

Οι επιστήμονες προειδοποιούν για κινδύνους για την υγεία από δημοφιλή καθαριστικά και απολυμαντικά χεριών για τον COVID(Ανοίγει σε νέα καρτέλα)

 

Αναφορά: «Μη αναφερόμενες εκπομπές VOC από οδικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων» από τους Samuel J. Cliff, Alastair C. Lewis, Marvin D. Shaw, James D. Lee, Michael Flynn, Stephen J. Andrews, James R. Hopkins, Ruth M Purvis και Amber M. Yeoman, 16 Μαΐου 2023, Περιβαλλοντική Επιστήμη & Τεχνολογία.
DOI: 10.1021/acs.est.3c00845

Οι συγγραφείς αναγνωρίζουν τη χρηματοδότηση από το Συμβούλιο Έρευνας Φυσικού Περιβάλλοντος του Ηνωμένου Βασιλείου και τη Συνεργασία Διδακτορικής Εκπαίδευσης του Συμβουλίου Έρευνας Φυσικού Περιβάλλοντος Panorama.

 

Απάντηση