Οι ερευνητές του NIH αποκαλύπτουν νέες λεπτομέρειες σχετικά με σπάνια ανοσολογικά νοσήματα.

Οι ερευνητές του NIH χαρακτηρίζουν το ICL, μια σπάνια ανοσολογική ανεπάρκεια, που συνδέει τις σοβαρές περιπτώσεις με υψηλότερο κίνδυνο λοιμώξεων και καρκίνων.

Σε μια 11χρονη μελέτη, οι ερευνητές στο National Institutes of Health (NIH) έχουν χαρακτηρίσει περαιτέρω την ιδιοπαθή λεμφοκυτταροπενία CD4 (ICL), μια σπάνια ανοσολογική ανεπάρκεια που αφήνει τους ανθρώπους ευάλωτους σε μολυσματικές ασθένειες, αυτοάνοσα νοσήματα και καρκίνους Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα άτομα με τις πιο σοβαρές περιπτώσεις ICL είχαν τον υψηλότερο κίνδυνο να αποκτήσουν ή να αναπτύξουν αρκετές από τις ασθένειες που σχετίζονται με αυτήν την ανοσολογική ανεπάρκεια . MD, MHS και Andrea Lisco, MD, Ph.D. του Τομέα Παθογένεσης HIV στο Εργαστήριο Ανοσορρύθμισης στο Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργίας και Λοιμωδών Νοσημάτων (NIAID), μέρος του NIH, και πραγματοποιήθηκε στο Κλινικό Κέντρο NIH.

Διαβάστε επίσης: Νέα ανακάλυψη του ανοσοποιητικού συστήματος ανοίγει νέες πόρτες για τραυματισμούς του νωτιαίου μυελού

Το ICL είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από πολύ λίγα CD4+ Τ-κύτταρα, τα οποία είναι ένας τύπος λευκών αιμοσφαιρίων. Ο κλινικός ορισμός του ICL είναι ένας αριθμός CD4+ Τ-κυττάρων μικρότερος από 300 κύτταρα ανά κυβικό χιλιοστό (mm³) αίματος για τουλάχιστον έξι εβδομάδες, απουσία οποιασδήποτε ασθένειας ή θεραπείας που σχετίζεται με μειωμένα λευκά αιμοσφαίρια. Σε αντίθεση με τον HIV, έναν ιό που καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το ICL μεταδίδεται από άτομο σε άτομο και δεν έχει γνωστή αιτία. Υπάρχουν περιορισμένες θεραπευτικές επιλογές για το ICL.

Σε αυτή τη μελέτη παρατήρησης, οι ερευνητές του NIAID ποσοτικοποίησαν τα ανοσοκύτταρα και σημείωσαν την παρουσία ευκαιριακών λοιμώξεων – λοιμώξεων που συνήθως επηρεάζουν μόνο άτομα με κατασταλμένο ανοσοποιητικό σύστημα – και άλλες κλινικές καταστάσεις μεταξύ 91 εθελοντών με ICL. Οι πιο διαδεδομένες ευκαιριακές λοιμώξεις ήταν ασθένειες που σχετίζονται με τον ιό των ανθρώπινων θηλωμάτων (στο 29% των συμμετεχόντων), η κρυπτόκοκκωση (24%), το μαλάκιο (9%) και οι μυκοβακτηριδιακές ασθένειες εκτός από τη φυματίωση (5%). Οι συμμετέχοντες με αριθμό Τ-κυττάρων CD4+ κάτω από 100 κύτταρα ανά mm³ είχαν περισσότερο από πενταπλάσιο κίνδυνο ευκαιριακών λοιμώξεων από εκείνους με αριθμό Τ-κυττάρων CD4+ άνω των 100 κυττάρων. Ο κίνδυνος καρκίνου ήταν επίσης υψηλότερος σε άτομα με το χαμηλότερο αριθμό Τ-κυττάρων CD4+, αλλά ο κίνδυνος αυτοάνοσης νόσου ήταν χαμηλότερος.

Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζουν περαιτέρω την αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των CD4+ Τ-κυττάρων και της ευαισθησίας σε ιογενείς, μυκητιασικές και μυκοβακτηριακές λοιμώξεις, καθώς και σε ορισμένους καρκίνους, σύμφωνα με τους συγγραφείς. Το NIAID συνεχίζει να επιδιώκει την έρευνα σχετικά με τη φυσική ιστορία σπάνιων καταστάσεων όπως το ICL για να κατανοήσει την εξέλιξη της νόσου, καθώς και πιθανές θεραπευτικές παρεμβάσεις.

“Reappraisal of Idiopathic CD4 Lymphocytopenia at 30 Years” by Andrea Lisco, MD, Ph.D., Ana M. Ortega-Villa, Ph.D., Harry Mystakelis, MD, MHS, Megan V. Anderson, RN, BA, Allyson Mateja, MSPH, Elizabeth Laidlaw, PA-C., Maura Manion, MD, Gregg Roby, RN, BS, Jeanette Higgins, Ph.D., Safia Kuriakose, Pharm.D., Magdalena A. Walkiewicz, Ph.D., Morgan Similuk, Sc.M., Jennifer W. Leiding, MD, Alexandra F. Freeman, MD, Virginia Sheikh, MD και Irini Sereti, MD, MHS, 4 Μαΐου 2023. New England Journal of Medicine .
DOI: 10.1056/NEJMoa2202348

Andrea Lisco, MD, Ph.D. είναι βοηθός κλινικός ερευνητής στον Τομέα Παθογένεσης HIV του Εργαστηρίου Ανοσορρύθμισης του NIAID και η Irini Sereti, MD, MHS είναι επικεφαλής του τμήματος Παθογένεσης HIV.